A Symposium on the

Iranian Baha’i Refugee Movement to Canada, 1981–1989

Monday, 21 September 2015

Room 2224, River Building, Carleton University,
1125 Colonel By Drive, Ottawa, Ontario

The staff and volunteers at the Bahá’í National Centre are committed to excellence in serving all individuals including people with disabilities, fully recognizing their dignity as noble beings, their need to independently seek information and make decisions, to have an equal opportunity with others to participate in receiving services and acquiring goods in an accessible manner appropriate to their disabilities.

Feedback process

Individuals who wish to provide feedback on the way the Bahá’í National Centre provides goods and services to people with disabilities can do so by email to with a copy to , by post to the Bahá’í National Centre at 7200 Leslie Street, Thornhill, ON L3T 6L8, or verbally in person, or by telephone to the Office Coordinator at (905) 889-8168. All feedback will be directed to the Office Coordinator of the Bahá’í National Centre.

In general, and barring unforeseen circumstances such as emergencies or illness, or vacation periods, individuals who have raised concerns or questions and have identified themselves for the purposes of response can expect to hear back within 5 business days. Concerns will be addressed according to the Canadian National Bahá’í Centre process.

Availability of copies

A copy of the service standard policy will be available to all staff and volunteer and any other individual on request, generally in hard copy printed or pdf format, and, where possible, in another format that takes into account the requestor’s disability.

>>> Download the Multi-Year Accessibility Plan



Accessibilité

Le personnel et les bénévoles du Centre national bahá’í s’engagent à servir tout le monde avec excellence, y compris les personnes handicapées, reconnaissant pleinement leur dignité en tant qu’êtres nobles, leur besoin de chercher de l’information et de prendre des décisions de manière indépendante, d’avoir une chance égale à celle des autres de recevoir des services et d’acquérir des biens d’une manière accessible et appropriée à leur handicap.

Processus de retour d’information

Les personnes qui souhaitent faire part de leurs commentaires sur la façon dont le Centre national bahá’í fournit des biens et des services aux personnes handicapées peuvent le faire par courriel à avec copie à , par la poste au Centre national bahá’í au 7200, rue Leslie, Thornhill, ON L3T 6L8, ou verbalement en personne, ou par téléphone au coordonnateur du bureau au 905 889-8168. Tous les commentaires seront adressés à la coordonnatrice du Centre national bahá’í.

En général, et à moins de circonstances imprévues comme des urgences, des maladies ou des périodes de vacances, les personnes qui ont communiqué des soucis ou des questions et qui se sont identifiées pour qu’on leur réponde peuvent s’attendre à recevoir une réponse dans les cinq jours ouvrables. Les questions seront traitées conformément au processus du Centre national bahá’í du Canada.

Copies disponibles

Un exemplaire de la politique relative aux normes de service sera mis à la disposition de l’ensemble du personnel et des bénévoles, ainsi que de toute autre personne qui en fait la demande, généralement sous forme de copie papier ou en format PDF et, si possible, dans un autre format qui tient compte du handicap du demandeur.

>>> Plan d’action pluriannuel en matière d’accessibilité